Translate

Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2015

Το σημείο στη ζωγραφική

Η αξία της διδασκαλίας Έργων Τέχνης στο νηπιαγωγείο έχει σαν κύριο σκοπό την αισθητική, την ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας των μαθητών. Ταυτόχρονα καλλιεργείται και η πολιτισμική ευαισθητοποίησή τους. Τα Έργα Τέχνης αποτελούν εξαιρετικό εργαλείο για συζήτηση, στοχασμό και κατάκτηση της χρήσης των υλικών και των τεχνικών ζωγραφικής. 
Ξεκινώντας τη γνωριμία μας με τον κόσμο της ζωγραφικής, την προηγούμενη βδομάδα κάναμε την αρχή μας με το σημείο στη ζωγραφική. Εποπτικό υλικό χρησιμοποιήσαμε από το αγαπημένο blog της Νίνας. Διαβάσαμε και το παραμύθι "ο μικρός ζωγράφος των βράχων" ώστε να προβληματιστούμε για την εσωτερική ανάγκη των ανθρώπων να ζωγραφίζουν...

Είδαμε το υπέροχο βίντεο The Dot 


Παρατηρήσαμε και συζητήσαμε με αφορμή τους πίνακες των Μιρό, Σερά και ενός έργου Ιθαγενών της Αυστραλίας, την τεχνική τους, τα αντικείμενα που βλέπουμε (ή χρησιμοποιώντας τη φαντασία μας λέμε τι "βλέπουμε" εμείς) αλλά θυμηθήκαμε  και τα χρώματα (το λεξιλόγιο στα ελληνικά).

Πίνακας του Μιρό.Τα παιδιά είπαν πως βλέπουν: χαρταετό, μπαλόνι, σκοινί, αυγό, δέντρο, ραβδί, μπλούζα που ξηλώνεται!

Πίνακας του Μιρό που βλέπουν: καρότο, τελείες και χιόνι. 
Πίνακας του Ζωρζ Σερά. Εντυπωσιάστηκαν όταν τους εξήγησα την τεχνική του πουαντιγισμού και με ρωτούσαν πόσο καιρό ζωγράφιζε τον πίνακά του ο ζωγράφος.
Έργο τέχνης Ιθαγενών της Αυστραλίας στο οποίο τα παιδιά απαντούν πως είναι: πλακάκι, πέτρες, τοίχος, σημαία, χάρτης, χαλί, πετσέτα, δρόμοι και μαντήλι!

Αποφάσισαν να φτιάξουν αντίγραφο του πίνακα του Mıro (τους φάνηκε πιο εύκολος είπαν) αλλά και να δοκιμάσουν να ζωγραφίσουν μόνο με μικρά σημεία, χωρίς πινέλο αλλά χρησιμοποιώντας μπατονέτες.  Εργάστηκαν ατομικά αλλά και σε ομάδες.

Αϊσενούρ και Αρδά
Φουρκάν και Σαλήχ Σαφά

Σινέμ και Νεχήρ

Εντανούρ και Ασουδέ

Εϊμέν και Ερδέμ

Γιαρέν, Ελίφ και Εφέ

Ζωγραφίζουμε με μπατονέτες...







3 σχόλια: