Translate

Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2014

Γωνιά Τράπεζας στην τάξη μας!

Συνεχίζοντας τις δραστηριότητές μας σε ό,τι αφορά τα χρήματα αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας τράπεζα. Μέσα από το παιχνίδι στη συγκεκριμένη γωνιά τα παιδιά θα αναγνωρίσουν όμοιες λέξεις, θα αντιγράψουν λέξεις και αριθμούς, θα μετρήσουν, θα εξασκηθεί ο προφορικός τους λόγος μαθαίνοντας νέο λεξιλόγιο. Ξεκινήσαμε από την κατασκευή του "ατομικού βιβλιαρίου" που θα πρέπει να έχει κάθε παιδί (έχει προηγηθεί δραστηριότητα στην οποία έχουν δει τα παιδιά βιβλιάρια  κι έχουμε συζητήσει για τη σημασία και χρησιμότητά τους στις συναλλαγές μας στην τράπεζα). Ετοίμασα τα βιβλιάρια στα οποία τα παιδιά έπρεπε αρχικά να βρουν, να κόψουν και να κολλήσουν τις λέξεις "βιβλιάριο" και "τράπεζα" μέσα από ένα σύνολο τεσσάρων λέξεων: βιβλίο, τραπέζι, τράπεζα και βιβλιάριο



Μέσα στο βιβλιάριο έγραψαν το όνομά τους και τον αριθμό λογαριασμού (τους ζήτησα να γράψουν όποιους αριθμούς γνωρίζουν).



Στη συνέχεια χρωματίσαμε άδεια κουτιά στα οποία θα ταξινομήσουμε τα χρήματα που ήδη έχουμε για να παίζουμε στο μαγαζάκι μας.


Ακολούθησε η ταξινόμηση των χρημάτων...


... αλλά και η τοποθέτηση στο εξωτερικό μέρος του κουτιού, της χρηματικής αξίας που περιλαμβάνει.


Και ήρθε η ώρα για παιχνίδι! Δεδομένου ότι τα παιδιά δεν μιλούν ελληνικά θεώρησα πως οι λέξεις "ανάληψη" και "κατάθεση" δεν θα τους φανούν χρήσιμες στην καθημερινότητά τους. Αντίθετα τις λέξεις "παίρνω (χρήματα)"  και "βάζω (χρήματα)" θα τις χρησιμοποιήσουν πιο συχνά γι' αυτό και τις προτίμησα. Έφτιαξα λοιπόν δύο κάρτες με αυτές τις λέξεις κι έτσι ο "υπάλληλος" γράφει αρχικά την "ενέργεια" που θέλει να πραγματοποιήσει ο "πελάτης" στην αντίστοιχη στήλη του βιβλιαρίου του. Στη συνέχεια ο "πελάτης" θα ζητήσει το χρώμα του κουτιού από το οποίο θέλει να "βγάλει χρήματα" και την ποσότητα (2, 3, 4 κλπ χαρτονομίσματα). Ο "υπάλληλος" γράφει στην αντίστοιχη στήλη. 





Ελπίζουμε να καταφέρουμε να πραγματοποιήσουμε και επίσκεψη σε τράπεζα που βρίσκεται σε κοντινό μας χωριό!

2 σχόλια:

  1. Μπράβο Γιώτα το προχωρήσατε πολύ το θέμα της αποταμίευσης και κάνατε υπέροχη δουλειά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστούμε Νατάσα μου!! Ό,τι μπορούμε κάνουμε.... φαίνεται δύσκολη η δραστηριότητα με τη γωνιά της τράπεζας και η αλήθεια είναι πως χρειάστηκε να παίξω μαζί με τα παιδιά αρκετές φορές για να μάθουν τη διαδικασία, όμως τώρα το χαίρονται πολύ και τα καταφέρνουν μια χαρά!

      Διαγραφή